עצרת זיכרון לשואה ולגבורה 2020 תש"פ [שנת קורונה]

עצרת זיכרון לשואה ולגבורה 2020 תש"פ [שנת קורונה]

עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנת תש"פ (2020) בבית העדות בניר גלים התקיימה תחת מגבלות מחמירות של נגיף הקורונה, שאסרו על התקהלות ונוכחות קהל. לראשונה בתולדות המוסד, נערך הטקס המרכזי באולם ריק ושודר בשידור חי באמצעים דיגיטליים לאלפי צופים בבתיהם. העצרת עמדה בסימן "הערבות היהודית בשואה" והדגישה את כוחה של הקהילה גם בעתות משבר. בשל היותם בקבוצת סיכון, שורדי השואה לא נכחו פיזית במקום, ועדויותיהם שולבו בטקס באמצעות סרטונים שהוקלטו מראש בביתם או באמצעים טכנולוגיים מרחוק. אירוע זה סימן את תחילת המעבר המואץ של בית העדות לפעילות דיגיטלית רחבה, שכללה מפגשי "עדות בזום" ופיתוח תוכניות לימוד חלופיות כמו מיזם ה-VR, במטרה להבטיח ששרשרת הזיכרון לא תיקטע למרות המרחק הפיזי והסגר. המסר של דוד (דוגו) לייטנר על ניצחון החיים ליווה את העצרת והעניק משנה תוקף לחוסן הלאומי בתקופה המורכבת ההיא.

עוד מתוך הבלוג

בואו לביקור בבית העדות

אנו מזמינים אתכם לחוויה חינוכית מעמיקה ומרגשת, המחברת בין זיכרון השואה לבין שאלות של זהות, ערכים ואחריות. נשמח להכיר אתכם ולספר לכם על האפשרויות השונות, ולהתאים עבורכם ביקור משמעותי ומדויק לצרכים שלכם. מלאו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!