אברהם יוסף (גבי) שפט ז"ל

נולד בבודפשט בשנת תר"צ, 1930, למשפחה ציונית.
במהלך הכיבוש הנאצי הסתתר עם משפחתו בבית הזכוכית.
לאחר המלחמה שימש כמדריך לבני נוער ששרדו ללא משפחות.
עלה ארצה בשנת תש"ט, התגייס לצה"ל, למד משפטים ושימש כיועץ המשפטי של משרד הפנים.
כיהן כיו"ר עמותת ותיקי בני עקיבא, היה ממקימי בית העדות וחבר הנהלתו לאורך כל שנות קיומו.
נפטר בב' בטבת תשס"ח, 11 בדצמבר 2007.

מייסדי בית העדות

במרכז פעילותו של בית העדות ניצבים מייסדיו – קבוצת שורדי שואה, מוותיקי תנועת "בני עקיבא" במרכז אירופה, אשר הקימו את המוסד בראשית שנות התשעים במושב ניר גלים. פועלם נבע מתוך שליחות עמוקה להפוך את זיכרון השואה לנדבך חי וערכי בעיצוב הזהות היהודית והישראלית. נוכחותם הפעילה של המייסדים בבית העדות עד היום היא עבורנו עמוד אש לפני המחנה. דמויותיהם מהוות מופת של גבורה והשראה, המנחה את עשייתנו ומאירה את דרכם של הדורות הבאים.

בואו לביקור בבית העדות

אנו מזמינים אתכם לחוויה חינוכית מעמיקה ומרגשת, המחברת בין זיכרון השואה לבין שאלות של זהות, ערכים ואחריות. נשמח להכיר אתכם ולספר לכם על האפשרויות השונות, ולהתאים עבורכם ביקור משמעותי ומדויק לצרכים שלכם. מלאו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!